Friday 11 November 2011

Pinjam masa mu utk seketika... :)


bayangkn jika kita berada d tempat wanita tersebut... ( ya Allah S.W.T. , sesungguhnya besar sungguh kasih dan sayang seorang ibu d mane beliau sanggup melindungi anak2 beliau dr tentera iblis tersebut )


Semoga Allah S.W.T. menyelamatkn adik ini..., insyaAllah... same2lh kita bdoa...


Bsabarlh wahai adik ku, doa kami sentiasa mengiringi kamu...



Marilah kita semua mdoakan keselamatn saudara2 kita d Palestin...


kasih seorang bapa...




Sebuah realiti utk d kongsi bersama sahabat... 

Inilah lumrah kehidupn, kadang kala pasti kita akn tertanya2 apa yg sudah berlaku sebenarnyer pd dunia masa kini, peperangan, penyelewengan , penindasan dan bnyk lg. kesemua perkara2 ini berlaku tanpa belas kasihan dan ianya juga telah menyebabkn bnyk air mata yg mengalir tanpa henti2. 
      Apakah yg sudah berlaku pd dunia zmn skrang???, sebuah persoalan yg sentiasa meniti d bibir setiap manusia. " Berat mata memandang, Berat lg bahu yg memikul", mgkn peribahasa ini sudah bnyk kali kita dgr, tp jika kita betul2 memahami maksud tersirat d dlm peribahasa tersebut pasti kita akn mengetahui apa sebenarnyer yg d maksudknnyer. Bg diriku, mmglh mudah bg kita melihat penderitaan seseorng dan pasti kita mengetahui bhw org yg benar2 melalui saat tersebut pasti akn merasai lebih dr apa yg kita  lihat, TTP sanggupkh kita jika kita hanya melihat dan terus melihat shj tanpa ada sikit pn perasaan utk membantu ataupn sekurang2nyer meringankn bebanan mrk. 
      Ibu bapa slalu berpesan kpd kita semenjak kita kecil lg, supaya kita sentiasa mbantu org yg memerlukn pertolongn tanpa mengharapkn balasan. TTP apabila kita semakin dewasa dan mula mengenali dunia ini , kita semakin jauh dgn saudara2 kita yg amat memerlukn kita. Mgkn kita sibuk dgn masalah kita sehinggakn kita tlupa akan saudara2 kita yg menangis kelaparan, kehilangan ahli keluarga dan bnyk lg. Cube kita pejamkn mata kita sebentar dan cube kita renungkn wajah2 saudara kita yg berada di Palestin, sudah lama air mata yg mengalir dan sudah bnyk darah yg membasahi bumi Palestin. Kanak2 x lg boleh berlari sebebas seperti kita, ade juga dr mrk yg terpaksa mengikat perut berbulan2 krn kekurangan makanan jika d bandingkn dgn kita.Baiklah....., bukalh mata kalian dan tanyalh d dlm diri kalian " sudahkh ak menyayangi saudara2ku dan apakah yg perlu ak lakukn utk membantu mrk" .
       Bersyukurlh kita semua kpd Allah S.W.T. krn kita d lahirkn d bumi yg selamat dan aman seperti di Malaysia, ttp ingtlh wahai saudara2 ku sekalian, jgnlh kita mudah berasa selesa dgn keadaan kita skrang ttp jagalh kedamaian dan keamanan ini dgn semolek2nyer. Nasihat ini ku tujukn kpd diriku dan para sahabat yg sentiasa ku sayangi dan juga saudaraku yg seagama dgn ku d luar sana. Marilah kita semua saling bantu mbantu d antara satu sama lain dan jgnlh kita hnya mbiarkn saudara2 kita keseorangan d luar sana bukankh kita semua bersaudara. Marilah kita bdoa kpd Allah S.W.T. moga2 saudara se Islam kita sentiasa berada di dlm perlindungan dan rahmat dr Allah S.W.T. , x kiralh di Palestin mahupun di negara2 lain. 
    
        I LOVE ALLAH S.W.T.  ; )

No comments:

Post a Comment