Friday 29 June 2012

indahnya sebuah perkahwinan








isteri solehah adalah dambaan seorang insan bernama suami




saling tolong menolong d dlm rumah tangga adalah salah satu cara yg dpt mengeratkn lg hubungn suami dan isteri





Aku bukanlah YUSUF yang di rindukan oleh Zulaikha,aku bukanlah pula SULAIMAN yang di kagumi Balqis,aku bukanlah pula Nabi MUHAMMAD yang di cintai Umat,tapi aku hanyalah seperti ADAM yang merindui kehadiran Hawa dalam hidupku.

Fahamilah aku sebagaimana kau mahu aku memahamimu,bicaralah denganku sebagaimana aku ingin berbicara,terimalah aku sebagaimana aku ingin menerimamu,redhailah aku sebagai status halalmu,sebagaimana hati aku telah meredhaimu kerana aku hanya Adam akhir zaman yang berusaha menjadi lelaki Soleh mendampingimu dalam menggapai keredhaan-NYA.

Jodoh kita adalah cermin diri kita sendri,
bila ingin mendapatkan yang baik.. jadikan diri kita yang terbaik..bila ingin mendapatkan yang Solehah.. jadikan diri kita Soleh..bila ingin mendapatkan imam yg baik.. jadilah makmum yang baik pula..jangan terlalu sibuk menuntut.. Tapi jadilah apa yang kita tuntut terlebih dahulu.


No comments:

Post a Comment